العودة   سينما العرب > منتدى المال والاعمال > قسم الربح من الإنترنت * لجميع الأعضاء * > قسم التسجيل في البنوك الإلكترونية
التسجيل التعليمات قائمة الأعضاء التقويم اجعل جميع المنتديات مقروءة

قسم التسجيل في البنوك الإلكترونية طريقة فتح حساب , بنك , MoneyBookers , e-gold الرت باي , الموني بوكرز ,البنك الذهبي , AlertPay

شركة b-u-x خمسين اعلان يوميا و الضغطة بسنت و حد أدنى 5 دولار و تحدي

بسم الله الرحمن الرحيم النهاردة جايبلكم شركة b-u-x و هي شركة مضمونة وبتدفع دة غير ان اعلانتها كتير جدا خمسين اعلان او اكثر

رد

LinkBack أدوات الموضوع طرق مشاهدة الموضوع
قديم 05-15-2010, 11:38 PM
  #1 (permalink)
عضو نشيط
mody_2575 is on a distinguished road
Cool شركة b-u-x خمسين اعلان يوميا و الضغطة بسنت و حد أدنى 5 دولار و تحدي

تحميل اغاني - افلام
Loading...
مجود, bux, الضغطة, اعلان, تجدد, بصوت, خمسين, دولار, جوليا, شركة

بسم الله الرحمن الرحيم

النهاردة جايبلكم شركة b-u-x

و هي شركة مضمونة وبتدفع

دة غير ان اعلانتها كتير جدا خمسين اعلان او اكثر

و الضغطة ب 1 سنت

و الحد الأدنى 5 دولار

يعني ممكن تلمهم في 10 أيام بس

والفلوس حتوصل على طول ان شاء الله

و أبقوا ادعولي بس

يلا سجلوا مستنيين اية

http://B-U-X.net/?r=mody_2575

وشكراااااااااااا

mody_2575

Loading...
بوب
mody_2575 غير متواجد حالياً  
قديم 07-06-2010, 07:52 PM
  #2 (permalink)
عضو جديد
mahammmed is on a distinguished road
افتراضي مووووووووووووووووووووودى متزعلش نفسك

انا سجلت عن طريقك يامووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووودى
ولا تزعل نفسك مع انى ممكن كنت نحذف اسمك من بيانات التسجيل بس انا معملتش كدة
علشان اللى يسجل عن طريقى ميعملشى دة فى بس ارجو منك انك تقرا الموضوع بتاعى وتعمل للروابط بتعتى كوبى وتحطها فى موضوعك اللى بتنشرة ولو عندك روابط شركات انا مشتركش فيها حطها فى موضوعى بمعنى نعمل موضوع واحد احنا التنين وانا مستنى منك رد ان كنت موافق ولا لا
على الايميل بتاعى وهو hammo_201013@yahoo.com
سلام يامان
mahammmed غير متواجد حالياً  
قديم 07-06-2010, 08:14 PM
  #3 (permalink)
عضو جديد
mahammmed is on a distinguished road
افتراضي اكبر مفاجأة لعام2010 طرق الربح من الانترنت والتسجيل بالشركات بالشرح المفصل المصور

اضمن طريقة للربح من الانترنت شرح بالتفصيل الممل للمبتدئين حديثا
شرح كامل ومتكامل للشركات الربحية على الانترنت كيفية كسب الاموال بسهولة
بسم الله الرحمن الرحيم

ملحوظة فى غاية الاهمية وانا حطيتها فى اعلى الموضوع علشان تاخد بالك منها
(لو لقيت الصور مظهراش ابحث فى جوجل فى منتدى اخر ولو طلب من التسجيل مقابل رؤية الروابط فسجل باى معلوما وان لم تكن صحيحة لكن لبد ان يكون الايميل تاريخ الميلاد صحيحان و اتمنى من كل قلبى انك تسجل عن طريقى مش متلقاش الصور او يطلب منك التسجيل تسيب موضوعى خالص. علشان انا تعبت علشان نعمل الموضوع دى . وان سجلت عن طريقى نكون لك افضل الشاكرين(
نكمل الموضوع بقى
مـــــــقدمه فــــى غاية الاهميه

قبل ان ابدا فى كتابة هذا الموضوع قررت ان اقرأ واقرأ عن هذا الموضوع وان اتأكد من كل شىء من خلال

القرائه فى المنتديات والمواقع

حول كل ما يخص هذا الموضوع حيث اننى من النوع الذى يحب ان لا يضيع وقته هباء ولذلك اسوق اليكم طريق

من طرق النجاح

فكلنا على علم ان الحياه اصبحت كثيرا صعبه وان متطلبات الحياه اصبحت مهلكه ومتعبه وقلة الموارد والرواتب

اصبحت تضاعف الصعوبه

ولذلك بحثت كثيرا عن طريق يجلب لى المال ولكن بشروط اولا ان يكون مالا حلال فوالله ما ينفع الحرام ولا يغنى من جوع

ثانيا ان يكون الجهد المبذول له مقابل مادى معقول

فوجدت هذا الطريق وبحمد الله بدأت اجنى منه بعض المكاسب الحلال
وهو الربح من خلال شبكة الانترنت

انا اعرف ان اول ما يدور بذهنك الان انها خدعه او نصب فهذا ما قلته انا عندما بدأت بالقراءه عن هذا المشروع

سابقا فأقول والله شهيدى ان هذا الموضوع جد واوعدك من

الان انك ان اتبعت هذا الطريق ان كل حياتك ستتغير فى خلال شهور بسيطه

ولكن هذا يريد منك ثلاث اشياء مهمين جدا الكمبيوتر والانترنت وساعه يوميا هذا فقط كل ما يلزمك لكى تبدا فى

بناء مستقبلك ولا يتطلب منك اى اموال اكرر لا يتطلب منك اى اموال ...

انا كنت لا اريد ان اطيل فى شرح تفاصيل هذا الموضوع ولكن بعد قرائة ما يزيد عن 200 موقع يتحدثون حول

هذا الموضوع ولم اجد من هو يشرح الموضوع بكل جوانبه ولذلك قررت ان اشرح هذا الموضوع بالتفصيل بطريقه بسيطه من

كل الجوانب السلبيه والايجابيه

فاستعد واقرأ السطور بتمعن ولا تكن متعجلا فنحن نتكلم هنا عن مستقبلك والله على ما اقول شهيد

فهيا بنا نبدا فى شرح الموضوع عن طريق سؤال وجواب حيث سأقوم بطرح كل الاسئله التى ستدور ببالك او

معظمها واى سؤال لم اجاوب عنه فى هذه الصفحه ارجو ان تقوم بمراسلتى على الايميل الخاص بى

وسأضعه فى نهاية الموضوع

الموضــــــــــــــــــــ ــــوع

الموضوع عباره عن شركات تقدم اعلانات

وعروضا من خلال

مواقعها على الانترنت وتعطي اموالا مقابل مشاهدة هذه

الاعلانات يعني ببساطه واحد عايز يعلن عن موقعه او منتج ليه بيدفع للشركه دي وهي بتعرض اعلانه علي موقعها

ده وعلشان الاعلانات دي تتشاف الشركه دي بتتدفع جزء من ارباحها للمشتركين اللي المفروض يشوفوا الاعلانات دى.

سؤال : بس ازاي الشركه دي تعرف اني شوفت الاعلان ولا لا؟

اجابه : اقولك الشركه بعد متسجل فيها طبعا بتعرض عدد من الاعلانات بيختلف من شركه لاخري

انت بتطغط علي الاعلان وبعدين يظهرلك عداد علي يمين الشاشه مدته 30 ثانيه بعدها تظهر علامه صح معناها ان

الاعلان ده انت شوفته واتحسب في حسابك.

سؤال : طيب انا كده اكون كسبت ايه ؟

اجابه : اقولك كل اعلان بتضغط عليه بيتحسبلك فلوس في حسابك في الشركه يعني نفرض انك شوفت 10 اعلانات

والاعلان ب01. دولار يعني سنت يبقي اتحسبلك عشره سنت

سؤال : بس ده مبلغ بسيط جدا ؟

جواب : انا عارف انه مبلغ صغير جدا بس احنا طبعا مش بنعتمد علي شركه واحده علي الاقل 10 شركات , حسابك

في الشركه الواحده 1. دولارفي اليوم ,يعني ال10شركات 1 دولار يوميا.

سؤال : دولار واحد بس ؟

جواب : طبعا مش دولار واحد بس دي مجرد بدايتك يعنى انت مش حتعتمد على مجرد الاعلانات فقط . فى حاجه

اسمها الريفيرال

سؤال : ايه الريفيرال ده ؟

جواب : الريفيرال باختصار الاشخاص اللي انت بتدعوهم للاشتراك في الشركه عن طريقك والربح اللي بيخدوه

بيتحسبلك جزء منه بيضاف لحسابك من غير مايقل من حسابهم حاجه وكل ده سأقوم بتوضيحه بالتفصيل و بالصور

سؤال : ممكن توضح اكتر ؟

يعني الشركه عامله لكل مشترك رابط في حسابه باسمه انت بترسله لاصدقائك وهما لما يضغطوا عليه تفتحلهم صفحه

الاشتراك في الشركه يعني يسجلوا تحتك وكل مشترك عن طريقك بيتسجل في حسابك , وانا هوضح طرق نشر

الريفيرال بتاعك بالتفصيل.

سؤال : طيب هو انا لما اشترك لازم اشترك تحت حد يعني عن طريقه؟

جواب : لا مش لازم بس ده افضل انك تشترك عن طريق حد لان اي مشترك بيشترك في الشركه دي من غير ريفيرال

هو نفسه بيبقي ريفيرال بس لصاحب الشركه بيبيعه للمشتركين من غير ميستفيد اى شىء, فالافضل انك تشترك

عن طريق اخوك المسلم هو اولى لان ممكن الشركه تأجرك كريفايرال لاى شخص يهودى من غير ميكون عندك علم

سؤال : وايه فايده الريفيرال ده؟

جواب : انت دعيت 10 اشخاص مثلا وده سهل جدا وحشرحلك ازاى بعد كده اشتركو باسمك في 10

شركات , يبقي انت بتكسب في اليوم 1 دولار من الاعلانات اللي بتشوفها و10 اشتركوا باسمك مكسب كل واحد 1

دولار من الاعلانات اللي بيشوفها من ال10 شركات يبقي مكسب ال10 اللي اشتركوا عن طريقك

بيساوى 10 دولار فى اليوم يعنى 300 دولار فى الشهر طيب ولو دعيت 100 ؟ حيكون لك شهريا 3000 دولار
سؤال : طيب كويس بس ايه اللي يخيلي الشركه تدفع مرتين مره ليا ومره للمشترك عن طريقي؟

جواب : اقولك ده نوع من انواع الدعايه لانها كده بتشجعك انك تعرف اشخاص اكتر بيها وبالتالي يزيد عدد

اللي بيشوفوا الاعلانات فيزيد دخلها وبالتالي يزيد عدد المشتركين

سؤال : طيب ممكن اشترك فى 100 شركه وبكده اكسب اكثر واكثر حتى ولو كان عدد اللى سأدعوهم قليل ؟

هذه مدرسه اخرى فى هذا المجال ان تشترك فى عدد كبير من الشركات ولو بعدد قليل من الريفيرالز

وانا لا انتمى الى هذه المدرسه وهذا لعدة اسباب منها انك بعد فتره قصيره ستتعب من كثره العمل يوميا

لأن 100 شركة مثلا وكل شركة لها 10 اعلانات يوميا معناها انك لابد من ان ترى 1000 اعلان يوميا

وهذا بالطبع مجهد جدا وثانيا هناك الكثير من الشركات النصابه فى هذا المجال فما يدريك انك لم تقع فى احدهم ؟

ولذلك فأنا انصح بل وانتمى الى مدرسة التركيز على عدد قليل من الشركات

ولكن مدروسين جيدا ومجربين وموثوق فيهم والاعتماد بشكل مباشر على دعوة الناس

من خلالك فهذا اضمن واسرع واسهل والامر يرجع اليك فى النهايه

سؤال : طيب جميل بس امتي اقدر اسحب فلوسي؟

جواب : كل شركه ليها حد ادني للدفع بيختلف من شركه لاخري بس عموما من 2-10 دولار يعني لمايوصل حسابك

10 - 2 دولار تقدر تسحب فلوسك.

سؤال : جميل بس ازاي اسحب فلوسى برده؟

جواب : لما تدخل علي حسابك في الشركه هتلاقي حاجه اسمها

cashout

منها تقدر تسحب فلوسك علي البنك الالكتروني

سؤال : ايه البنك الالكتروني ده ؟

جواب : البنك ده عباره عن بنك كل الشركات بتتعامل معاه في تحويل الاموال علي النت البنك اسمه
alertpay
افتح موقع ALERTPAY بواسطة اللينك التالي .. وذلك للإشتراك به مباشرة:

https://www.alertpay.com/RegisterUser.aspx
http://www.bdr130.net/vb/t545398.html

الرابط التانى للشرح المصور

سأقوم أنا بفتح حساب تجريبي آخـر من أجل أن أوضح لك الكيفية .. والصورة الأولى هي مرحلة التسجيل في ALERTPAY

ملاحظات عند التسجيل :
- كتابة البيانات تكون باللغة الانجليزية
- Address line 1 دى تكتب فيها عنوانك و طبعا بالانجليزى
- Address line 2 دى سيبها فاضية
- Transaction PIN ده رقم العمليات يتكون من 4 الى 8 ارقام اكتب زى ما انت عايز والرقم ده تحفظه

فى رسالة هتوصلك على الايميل لازم تفتح الرابط اللى فيها علشان يتم تفعيل حسابك

خطوة تفعيل حسابك فى البنك عن طريق الموبايل ( الجوال )

طيب فى ناس بعد التسجيل بتسأل فين رقم حسابى فى البنك الالكترونى .
رقم حسابك هو الايميل اللى انت سجلت بيه فى البنك واللى رسالة التفعيل وصلتك عليه ودى حاجه مهمة لازم تعرفها .

مبروك عليك الحساب يا عم ( زغروطه وواحد شربات للاستاذ هنا من فضلك )

الخطوة التالية سحب الاموال من الموقع الى البنك الالكترونى

لما توصل للحد الادنى ( 2 دولار ) وعايز تسحب الفلوس تعمل ايه ؟؟؟

1 - اضغط على اليوزر نيم بتاعك وده هتلاقيه فوق فى وسط الصفحة تقريبا
2 - لما تحمل الصفحة هتلاقى على اليمين زرار مكتوب عليه your payment
3- دوس عليه وبعدين اختار بنك اليرت باى AlertPay
4 - اختار yes وبعدها تلاقى الفلوس وصلت حسابك فى اقل من ثانيتين

وده من اشهر البنوك الالكترونيه العالميه وموثوق فيه والتسجيل فيه مجانا

سؤال : طيب اقدر اخد فلوسى ازاى من البنك الاليكترونى ؟

فى ثلاث طرق لسحب فلوسك من البنك الالكتروني

الاولي: شركات تحويل الاموال زي ويسترن يونيون.

التانيه : شركات الوساطه ودي مواقع بتحول فلوسك من البنك عن طريق التسليم باليد او فودافون كاش او البريد

المصري زي شركه دهب.

الثالثه: بنك جينرال سوسيتيه ايجيبت وده ليه فروع في مصر بتفتح فيه حساب بالدولار ب50 جنيه وتستلم الكارد

اللي تقدر تسحب بيه فلوسك .

سؤال : طيب انا الانجليزى عندى مش قوى الحل ايه ؟

جواب : دى مش مشكله ولا حاجه اهم حاجه تعرف بعض المصطلحات اللى حتلزمك للتعامل مع الشركات واذا وقفت معاك اى كلة او مصطلح ترجمة من جوجل.

معناها الاعلانات اللي المفروض تشوفها هتلاقيها فوق علي اليمين surf Ads. او view ads : 1

اي العضوية العادية وهي مجانية 100% بالشركات الربحية.- standard member : 2

اي العضوية المترقية وتكون مقابل دفع مبلغ من المال للشركة.Premium member : 3

وهو عبارة عن خيار يكون بحسابك باحدى شركات الربح من الانترنت.Cash out : 4

والمقصود به طلب سحب نقودك من الشركة الي حسابك البنكي

اي المقصود به الحد لادنى من المال الذي تستطيع سحبه من الشركة فبعض الشركات يكون الحد.minimum : 5

الادنى بها 2$ مثلا حتى تتمكن من طلب اموالك

من الشركة لحسابك البنكي واحيانا يكون 9$ او 5$ او ... وهو يختلف من شركة لاخرى

سؤال : طيب ممكن اعرف انت ليه بتعرض الموضوع ده يعنى بصراحه انت كسبان ايه ؟

جواب : اولا وانا عارف انك ممكن متصدقنيش بس انا فعلا عايز اعمل حاجه لاخوانى العرب والمسلمين بشكل عام وفى نفس الوقت احقق ربح من المشتركين وبقول دة وبكل صراحة

وده اقل شيئ اكون قدمته لاستفيد و يستفيد الجميع

ثانيا : انا حكون الريفيرال بتاعك يعنى انت حتدخل الشركات من خلالى وزى ما قلتلك انا حاكسب زيك بالضبط

طبعا من غير انت ما تخسر اى شيئ وهكذا الناس اللى حيدخلو الشركات من خلالك وده

شيئ باختيارك بس عايز اقولك انك لو مدخلتش من خلالى الشركه بتبيعك كالريفيرال لاى شخص اخر وممكن يكون

يهودى ومن غير ما يبلغوك فأقول لك اخى احب لاخيك كما تحب لنفسك ولو حذفت اسمى اللى فى اخر الرابط اللى هيسجلوا عن طريق رابطك هيحذفوا اسمك من رابطك ذى محذفت اسمى من رابطى ولاانا نكسب ولاانت تكسب.

وحتعرف كل شيء بالتفصيل بس خليك مركز

كده انت تقريبا عندك فكره عن الموضوع علشان تقدر تستمر لازم تعرف شيئ فى غاية الاهميه

اولا : اليأس والملل والاحباط هم اعدائك من الان لازم تتغلب عليهم خصوصا فى اول شهر

واحب اعرفك ان ناس كتير جدا جدا عملو ثروات تعدت الملايين من هذه الشركات بس !! للاسف الشرق الأوسط

والدول العربيه غائبه او ممكن تقول مغيبه تماما عن هذا المجال

ثانيا : لابد وان تثق فيا تماما واعلم اخى انى والله لو لم اعلم ان بهذا الموضوع خيرا كثيرا لما ضيعت وقتى وجهدى

ولكنى رأيت بعينى اصدقاء لى كسبو الالاف الدولارات شهريا من هذا المشروع البسيط الذى يعتمد على مجهود بسيط وانا مكنتش مصدق لاكن بعد ما جربت صدقت وانت كمان جرب ومش هتخصر لو جربت

ثالثا : ضع هذه الصفحه فى المفضله عندك لكى تراجعها خطوه بخطوه عند الاحتياج وان شاء الله سأقوم بشرح وافى

وبالصور

لاضافة الصفحه الى المفضله رجاء الضغط علىCtrl+D

فالنبدا بالشرح ....

سنقوم بتقسيم المشروع الى ثلاثة مراحل

Liberty Reseveالمرحلة الاولى : مرحلة التسجيل فى البنك الالكترونى

المرحلة الثانيه : مرحلة التسجيل فى الشركات الربحيه

المرحلة الثالثة والاخيره : مرحلة الانتشار

Liberty Reseveالمرحلة الاولى : مرحلة التسجيل فى البنك الالكترونى

- في البداية عليك تجهيز ملفين نص او نوت باد الاول تسميه حسابات بنكية والثاني تسميه حسابات شركات ، الملف

الاول تضع فيه اليوزرات والباسوردات المتعلقة بالبنوك، والثاني تضع فيه اليزروات والباسوردات المتعلقة بالشركات

الربحية.

هذه الخطوة مهمة جدا لحفظ البيانات من النسيان.

-استخدام متصفح اسرع من الانترنت اكسبلور وانا افضل متصفح اوبرا لانه بيفتحلك اكتر من صفحه في نفس المكان

وكمان اسرع بكتير

انشاء بريد الكتروني علي الياهو او الهوتميل خاص بالبنوك والشركات الربحية – ومضيفش حد فيه وتقولش عليه لحد-

ملحوظه : لابد وان يكون الايميل مكون من حروف وارقام فقط اى لا تستعمل اى رمز كهذه - _ حيث ان البنك لا يقبل الايميلات التى بها رموز

المرحلة الثانيه : مرحلة التسجيل فى الشركات الربحيه

الشركات الربحية : وهي شركات تقدم اعلانات وعروضا من خلال مواقعها على الانترنت وتعطي اموالا مقابل مشاهدة

هذه الاعلانات.

طبعا كما قلنا هذه الشركات متشابه من حيث المبدأ ومن حيث التسجيل بها

ايضا وكيفية التعامل مع كل شركة

ارشادات مهمه قبل البدء فى التسجيل فى الشركات الربحيه

واعلم اخى الحبيب ان هذه الشركات تم اختيارها بعد عدة اختبارات من حيث التجربه و السمعه والثقه بها

والمصداقيه فقد قمت بالتجربه الشخصيه ففى هذا العالم ستجد الالاف من الشركات الربحيه

النصابه وهناك ايضا شركات ربحيه صادقه موثوق بها وانا انصحك ان تشترك فى جميع الشركات

التى سأطرحها عليك لزياده دخلك وتأكد انه من الشركات القويه والموثوق فيها جدا

ملحوظة مهمة : أرجو منك التسجيل من خلالي فهذا سيجعلني اخذ مثلك تماما ولا ينقص منك شيا والاختيار لك فى النهاية

: عند تسجيلك للشركات فلا تنسى referre الخاص بك وهواmahammmed وهذا اسمى ولن يضرك فى اى شئ كما سبق وكما شرحت

ملحوظة: التالى هيكون معلومات هتفيدك لو حبيت تسجل فى اى شركة من الشركات الربحية واتبع الخطوات دى لو ملقيتش الصور .ونذكرك انك متنساش تسجل عن طريقى وان كان لك جزيل الشكر وكمان انا هنحطلك تحت كل رابط تسجيل
فى اى شركة رابط للشرح المصور وارجو ان تتجاهل اى طلب تسجيل فى رابط الشرح

طريقة التسجيل والعمل بشركات الربح المجانية
----------------------------------------
اتبع هذه الخطوات:
ستجد مربع يوجد به
sign up او register او join
حسب لغة الموقع اضغط على احداها للتسجيل
ليس المهم مصداقية المعلومات المهم البريد الالكتروني الخاص بك وايميلك الاخر بالبنك الالكتروني وانا شرحتلك لك ازاى تسجل في البنك الالكتروني فى اول الموضوع.
شرح مفردات التسجيل للشركات:

username; اسم المستخدم
passoword;كلمة السر
confirm password;اعادة كتابة كلمة السر
first name;الاسم الاول
last name;الكنية
address;العنوان
city;المدينة
state;العاصمة
zip code; اكتب خمسة ارقام مثلا 55555
country;الدولة
referred by; اسم الشخص الذي سجلت عن طريقه
bonlieu13 واذا اردت شكري على الشرح اكتب
واعلم جيدا انك لن تخسر شيء ولاحتى سنت وتذكر قول رسول الله صلى الله عليه وسلم:
(ان الله في عون العبد مادام العبد في عون اخيه)
وقوله كذلك
(لا يؤمن احدكم حتى يحب لاخيه ما يحب لنفسه)
(صدق رسول الله)

واذا لم تسجل عن طريقي فستقوم الشركة ببيع عضويتك الى عضو اخر وقد يكون يهودي او اجنبي.

طريقة الدخول الى الاعلانات وكسب الاموال
ومن ثم ادخل المعلومات المطلوبة اسم المستخدم وكلمة السر وستجد صورة فيها ارقام وحروف اعد كتابتها في الخانة الموجودة اسفل الصورة LOGIN اضغط على خانة تسجيل الدخول
surf ads او view ads والان اضغط على زر
وذلك للدخول الى مشاهدة الاعلانات وكسب المال وبعد انتهاء العداد يظهر
لديك اربع ارقام يجب عليك الضغط على المتشابهين فقط ومن ثم سيظهر لك انك
كسبت وذلك بهذا الشكل
اي شكرا لك لقد تم اضافة ربح هذا الاعلان الى رصيدك ومن ثم تضغط thank you your belance has been created
اي اغلاق الصفحة close page

Neobux _1من افضل مواقع الربح واشهرها ايضا ولها مصدقية كبيرة
للتسجيل

http://www.neoBux.com/?r=mahammmed
http://www.forexu.info/forum/t11754.html
الشرح المصور فى الرابط التانى
------------------------------------------------------------------------------------------

بعد أن تفتح الصفحة
اضغط على كلمة register فوق على اليمين

املئ بيانات التسجيل

Alertpay E-mail : هو الايميل اللى انت هتسجل بيه فى البنك متنساش دى
يا ريت تخلى الايميل اللى هتسجل بيه فى الموقع هو نفس الايميل اللى هتسجل بيه فى البنك الالكترونى(هنشرح ازاى تشترك فى البنك الالكترونى )

بعد كتابة البيانات ستصلك رسالة من الموقع على الايميل فيها كود ، هتنسخ الكود وبعدين تلصقه فى الصفحة اللى فى الصورة .

الخطوة رقم ( 3 ) كسب الاموال:

طيب انت دلوقتى كده سجلت فى الموقع هتكسب ازاى الفلوس?
دوس على كلمة login فوق على اليمين هيظهرلك اللى فى الصورة الجايه

خد بالك فى الصورة الخانة الاولى اكتب اليوزر نيم والخانة التانية اكتب الباسوورد
وسيب الخانة الثالثة فاضية

وبعدين اكتب فى الرابعة الحروف اللى فى الصورة

فى الصفحة اللى بعدها هتكون دخلت على حسابك وتقدر تتحكم فيه

انت هتدوس على كلمة View Advertisements

بعد كده تلاقى صفحة الاعلانات ظهرتلك زى اللى فى الصورة الجايه هتفتح الاعلان ازاى ؟
تدوس على اول اعلان هيظهرلك مكانه زرار احمر تدوس عليه هيفتح الاعلان . بس كده

دوس على اول اعلان علشان تتفرج عليه هتلاقى صفحة ظهرتلك وفى اول الصفحة فوق شريط زى اللى فى الصورة الجايه

استنى لحد ما يتم تحميل الشريط الاصفر واكتماله

اول ما تظهر علامة صح بالاخضر يبقى انت كده اتفرجت على الاعلان وخدت الفلوس

بعدها افتح الاعلان اللى بعده من صفحة الاعلانات وهكذا

2_onbux انصح بها فهي تقوم بنفس عمل الشركة السابقة فى الاشتراك وتحويل الارباح وعدد الاعلانات ولها مصدقية كبيرة جدا

http://www.onbux.com/?r=mahammmed
http://news.maktoob.com/forum/news52648/

التسجيل سيكون كالعادة
REGISTER
ثم
LOGIN
ثم
VIEW ADS
ملحوظة : يمكن أن تستعمل نفس بيانات التسجيل فى موقع نيوبكس اى بنفس الإيميل وبنفس حسابك فى البنك الإلكترونى وممكن نفس اليوزرنيم لو كان متاح

ملحوظة هامة جدا يقع فيها الكثير عند مشاهدة الإعلانات
بعد ان تفتح الإعلان ويتم تحميل الإعلان ويظهر الشريط الأخضر كما فى الصورة

انتظر بعدها حتى تظهر المربعات التى بها الحروف

اختار من المربعات الاربعة المربع المشابه للمربع الموجود على شمال السهم

تم مشاهدة الإعلان واحتساب قيمته بنجاح
وبعد كده افتح الإعلان اللى بعده

لكى تجعل الشريط الأخضر يظهر سريعا اضغط على ESC
-----------------------------------------------------
bux.to_3موقع جيد جدا للتعامل وله مصداقية وشهرة كبيرة
http://bux.to/?r=mahammmed

------------------------------------------------------------------------------------------
الصورة الأولى من مرحلة التسجيل

ثم قم بالتالي .. الصورة الثانية:

إذا أتممتها بنجاح ستخرج لك هذه الرسالة الترحيبية:

الصورة الثالثة:

لو دخلت الآن إلى حسابك عن طريق My Stats الموجودة في أعلى اليسار في الموقع ستظهر لك تفاصيل حسابك وهي كما في الصورة التالية:

الصورة الرابعة:

طريقة الضغط على الاعلانات يومياً:

1- عندما تدخل إلى موقع Bux Company إضغط على كلمة Surf Ads في أعلي اليسار.

2- الآن ستجد مجموعة من الإعلانات عندما تضغط على أي منها ستفتح لك صفحة .. إنتظر إلى أن يتم فتح الصفحة كاملة وستجد في أعلى اليسار عدا تنازلي والذي يبدأ من 30 وانتظر إلى أن ينتهي العد التنازلي .. ثم ستأتيك كلمة Done ، ومعنى هذا أنه تم إحتساب قيمة الإعلان ، والآن إنتقل إلى الإعلان الآخر وهكذا ...

الصورة الخامسة:

ملاحظات:

1- بعد الضغط على الاعلان وعملت اعادة تحميل الصفحة مرة اخري - refresh - ستجد ان هناك خط احمر على كل اعلان ضغطت علية كما في الصورة السابقة ، وهذا يعني أنك إستنفدت هذا الإعلان .. ومن ثم إنتقل إلى الإعلان التالي ... وهكذا الى ان تنتهي من كل الاعلانات الموجودة في هذه الصفحة .

تجنب ان تسجل بعضويتين في الشركة فهذا غير مقبول لديهم ولو فعلت ذلك سيتم إيقاف عضويتك الأولى والثانية فوراً.

cashium_4ايضا من افضل المواقع والمصدقة والمشهورة عالميا
: التسجيل
http://www.cashium.net/?rid=mahammmed

----------------------------------------------------------------------------------------------
والان الي الشرح المصور

تابع

تابع

ستصلك الرسالة على ايميلك ولكن لاحظ انها قد تاتى فى ملف ال spam او bulk
اضغط على الرابط الموجود بالرسالة لتنشيط حسابك

5_goldcashbux شركة من افضل الشركات الربحية ولها مصدقة كبيرة وانا جربتها بنفسى وهى فيها 5 اعلانات كل ضغطة ب1 سنت والحد الادنى للدفع 2$ دولار
للتسجيل
http://www.goldcashbux.com/register.php?ref=mahammmed
الشرح بالصور http://www.ti4it.com/vb/showthread.php?p=35660

طريقه التسجيل ¸.•'´¯)
اول متفتح الصفحة اضغط كلمة register

6_10bux لكل ضغطة 1 سنت و للتسجيل 5 سنت و الرفيرال 100%
للتسجيل
http://10bux.net/?r=mahammmed

انصح بالاشتراك فى هذه الشركة فاهى شركة ليها مصدقية كبيرة وتسطيع سحب اموالك من 10$ دولار فاكتر يعنى عدد الاعلانات 45 تقريبا تحصل على كل ضغطة من كل اعلان على من1 الى 2 سنت تعملك تقريبا فى اليوم نص دولار وانا ننصحك ننصحك
لو مشتركتش فى الشركة دى تبقى ضيعت فرصت حياتك علشان الشركة دى تعملك كد الشركات اللى فاتت كلها بدون الريفرال(اى الاصدقاء اللى هتدعيهم عن طريق رابطك) وانا شخصيا مجرب الشركة دى
شرح التسجيل في 10bux.net

وبعد كدة تسجل دخول عادى

و
اضغط على surf لمشاهدة الاعلانات
لكن أهم حاجة نكون عاملين تسجيل دخول علشان تتحسب الفلوس لينا

يتم الضغط على الاعلان ليظهر فى نافذه جديده

وطبعا الاعلانات دى كل يوم بتتجدد

=========

أقولكم بقى شركة زي دي ممكن نكسم منها كام
أولا لازم نعرف
طرق الدفع بنك AlertPay
الحد الادنى لطلب الدفع 10$
ونسبة الريفرال 50%
المميزات:-اعلانات كثيرة في اليوم الواحد
واذا كنت تملك نسبة رفرال كبيره فأن مكسبك اليومى من الشركه قد يصل الى 10 دولار يوميا وذلك راجع الى كثرة عدد اعلانات الشركه والعروض
..أزي أكسب أكبر كمية من الشركة دي
أولا تدخل حسابك و تجيب رابط الدعوة الخاص بيك في الشركة

نحسبها بقا
بيظهرك يوميا حوالي 10 أعلان و قيمة كل أعلان بتتصفحة 1 سنت
يبقى انت بتعمل في اليوم 10 سنت او اكتر لان الاعلانات فى زياده
يعنى انت كده بتكسب 10 سنت × 30 = 300 سنت = 3 دولار في الشهر
طيب لو قدرت تعمل دعوات تسجيل ل 50 شخص عن طريقك
و انا هقولكم أزاي تعملو كدة
و لو كل شخص بيعمل 10 سنت في اليوم أنت هتاخد منة 5 سنت
يعني هتاخد 5 ×50 =250 سنت = 2.5 دولار يوميا
يعني ممكن تعمل من الشركة دي شهريا 60-100 دولار

ازاي بقا ممكن تعمل دعوات ل 50 شخص و للأف كمان
1-أصدقائك سواء في المواقع أو على الأيميل
2- تعمل موضوع خاص بيك في قسم الأعضاء و ممكن تنقل الشرح بتاعي فية
و تحط رابط الموضوع في التوقيع بتاعك
و طبعا مع كل رد ليك الناس هتشوف توقيعك و ممكن تسجل من خلالك
3- تعمل نفس الشيء في المواقع و المنتديات التانية اللي انت مشترك فيها

و صدقني هتجيب أكتر من 50 مشترك من خلالك بسهولة

و في النهاية أوضح بس طريقة تحويل الفلوس من الأكونت الى حساب الرت باي
مع العلم أن الحد الأدنى هو 10 دولار

تضغط على Cashout
الموضحه فى الصوره

و بالتوفيق للجميع

------------------------------------------------------------------------------

7_ bux3 الشركة دى بتديك ربح متوسط وعلشان تزيد دخلك زيد عدد شركاتك
للتسجيل
http://www.bux3.com/?r=mahammmed

شرح مفصل للشركة الرائعة المشهورة bux3 للربح من الاعلانات

وهو موقع يقوم بالدفع لك مقابل تصفحك لاعلانات لمواقع اخرى وايضا منتجات وهي من اصدق الشركات واشهرها
ويقوم بالدفع لك مقابل العروض

وتابع الشرح بالصور

ملحوظه : عند التسجيل ان لم تجد دولتك فى القائمه من الممكن اختيار المغرب او اى دوله اجنبيه فهي لا تمثل عاثق فى التسجيل او عند سحب الاموال

وبعد انهاء التسجيل إضغط على login لتسجيل الدخول كما مبين بالصوره

اضغط على surf Ads لمشاهدة الاعلانات

تظهر الاعلانات فى الصوره التاليه

يتم الضغط على الاعلان ليظهر فى نافذه جديده وسيظهر لك عداد ثوانى كما بالصوره التاليه

وطبعا الاعلانات دى كل يوم بتتجدد

=========

وبعدين اضغط على offers لمشاهدة العروض

وبعدين تضغط على اى عرض واتبع الخطوات كما موضح فى الصوره

أقولكم بقى شركة زي دي ممكن نكسم منها كام
أولا لازم نعرف
طرق الدفع بنك الرت باي
الحد الادنى لطلب الدفع 10$
ونسبة الريفرال 100%
المميزات:-اعلانات كثيرة +عروض كتير
واذا كنت تملك نسبة رفرال كبيره فأن مكسبك اليومى من الشركه قد يصل الى 10 دولار يوميا وذلك راجع الى كثرة عدد اعلانات الشركه والعروض
..أزي أكسب أكبر كمية من الشركة دي
أولا تدخل حسابك و تجيب رابط الدعوة الخاص بيك في الشركة

نحسبها بقا
بيظهرك يوميا حوالي 15 أعلان و قيمة كل أعلان بتتصفحة 1 سنت
يبقى انت بتعمل في اليوم 15 سنت او اكتر لان الاعلانات فى زياده
والعروض ب 15 سنت لو هتعمل كل يوم 10 عروض بدولار ونص
يعنى انت كده بتكسب 1.50 + 0.15 = دولار و65 سنت فى اليوم الواحد بس
طيب لو قدرت تعمل دعوات تسجيل ل 50 شخص عن طريقك
و انا هقولكم أزاي تعملو كدة
و لو كل شخص بيعمل 15 سنت في اليوم أنت هتاخد زيه بالبظبط 15 سنت
يعني هتاخد 15 ×50 =750 سنت = 7 دولار ونص يوميا
يعنى هتعملك فى اليوم من الشركه دى بس تقريبا 9 دولار فى اليوم الواحد بس
يعني ممكن تعمل من الشركة دي شهريا 300 دولار

ازاي بقا ممكن تعمل دعوات ل 50 شخص و للأف كمان
1-أصدقائك سواء في المواقع أو على الأيميل

2- تعمل نفس الشيء في المواقع و المنتديات التانية اللي انت مشترك فيها

و صدقني هتجيب أكتر من 50 مشترك من خلالك بسهولة

و في النهاية أوضح بس طريقة تحويل الفلوس من الأكونت الى حساب الرت باي
مع العلم أن الحد الأدنى هو 10 دولار

تضغط على Cashout
الموضحه فى الصوره

8_ bux.io شركة لها مصدقية وهى غيرنصابة ارجو التسجيل بها
للتسجيل

http://bux.io/?r=mahammmed

ودا الشرح بالصور

9_ bux.gs من افضل الشركات الربحية وهى بها اعلانات كتير تزدك ربح
للتسجيل

http://bux.gs/?r=mahammmed

--:مميزات الشركة:--
بالنسبة للعضو العادي:
سعر الضغطة: 1 سنت
ضغطة الريفيل: نصف سنت
البنوك المدعومة: Paypal + Alertpay
الحد الادنى للسحب: 9 دولار
مدة الدفع: فـــــــــــوري

الشرح بالصور

بعد الضغط على الرابط اعمل كما في الصورة اضغط علىregister

هذه الصورة مصغره ... نقرة على هذا الشريط لعرض الصوره بالمقاس الحقيقي

الان املا البيانات بما يناسب

مبرووك عليك الان اتممت التسجيل
كل شيء تمام لحد الان..الان يمكنك الدخول الى حسابك
ملاحظة: لاتسجل باكثر من عضوية في هذه الشركة او فى اى شركة اخرى و الا ستقوم بحذف عضويتيك معا

((الدخول))
لتسجيل الدخول قم بالضغط على Login

ادخل بياناتك التي سجلت بها في المكان المناسب لها كما في الصورة

((الاعلانات))
للدخول الى الاعلانات اعمل كما في الصورة اضغط كلمة surf

هذا شكل الاعلانات قبل و بعد الضغط عليها

عند الضغط على احد الاعلانات انتظر انتهاء العداد

اضغط على الصورة المماثلة للكتابة كما يلي

تم احتساب الضغطة بنجاح

((الحساب))
للدخول لحسابك اعمل كما في الصورة اضغط كلمة account

هذه صفحة حسابك Account مع الشرح

--:اثبات الدفع:--

انتهى الشرح

دلوقتى انت كسبت خبرة بالتسجيل وممكن تسجل بنفسك

10_ vesibuxوهى شركة ذى الشركات اللى فاتت وكل الشركات دى مجربها بنفسى
للتسجيل

http://www.vesibux.com/?r=mahammmed

11_b-u-x الشركة دى رهيبة مميزاتها
50اعلان _كل ضغطة على اعلان ب1 سنت_الحد الدنى للدفع 5$دولار يعنى تجيبهم فى 10ايام وخش وجرب الكلام اللى بنقولة
للتسجيل
http://B-U-X.net/?r=mahammmed

12_hyifund دى بقى اخر شركة وهى شركة استثمارية اى تبعتلها مبلغ من حسابك فى البنك الالكترونى وهى تستثمر المبلغ وتعود عليك الارباح بتاعت المبلغ
للتسجيل

http://www.hyifund.com/?id=71474

من افضل الشركات ومصدقية وعدد اعضائها فوق ال 2 مليون عضو وهذا اكبر دليل على المصدقية
--------------------------------------------------------- الشرح المصور وهو منقول وانا تعبت علشان نقدر نجيبةوياريت يكون تسجيلكم عن طريقى تقدير منكم على تعبى"قبل الشرح"
ماهو الاستثمار ؟
الاستثمار هوا عباره عن شركه وسيطه بينك وبين الفوركس
تضع فى هذه الشركه رصيدك وهى تقوم بشراء الاسهم والربح منها وتعطيك نسب مختلفه يوميا
ستقوم بسحب الارباح ولكنك لا تسطيع سحب راس المال الاصلى الخاص بك
ارباح متغيره يعنى حلال الحمد لله
بمجرد تسجيلك فى الشركه ستعطيك 2,5 دولار بونص لكى تجرب بيهم
ولكن لا تستطيع السحب الا اذا عملت ايداع بواحد دولار على الاقل
الحد الادنى لسحب الارباح واحد دولار
الفايده 1% واكثر
يعنى كل دولار هتعملله ايداع هتلاقى الارباح اليوميه بتاعتك زادت واحد سنت
وانت عندك اصلا 2,5 دولار
يعنى مكسب كويس ويكفى ان مافيش خساره
وكمان تقدر تربح من الريفيرال بتاعك
الريفيرال الشخص اللى بيسجل عن طريقك
كل مبلغ بيحوله فى الشركه عشان يستثمره بيوصلك 5% من رصيده عموله من الشركه
الشركه تدعم بنوك alertpay و libertyreserve
الحد الادنى لعمل ايداع عن طريق بنك اليرت باى 5 دولار
بنك الليبرتى واحد دولار
نأتى الى مرحله التسجيل بالصور حصرى لمنتدانا فقط 2010

اتبع الصور

عندما اخترت الخيار No بالاعلى هذا معناه انك تستطيع سحب ارباحك يوميا
اذا كنت اختارت الخيار (yes ) هذا معناه انك ارباحك اليوميه ستتركم على رأس مالك الاصلى الغير قابل للسحب لكى تزيد من راس المال وتزيد الارباح
فنحن نفضل باختيار الخيار (No) لعمل الايداع يدوى (بمزاجك )
و يمكنك اختيار تراكم الارباح
علي راس المال من المسار التالي
members > account settings > compound interests

تم الانتهاء من التسجيل
سنقوم الان بشرح مفصل للتعامل مع الشركه
بعد التسجيل وعمل دخول
ستجد هذا الصفحه
وسيتم شرح كل جزء فيها بالتفصيل المريح
اول صفحه ( لوحه التحكم )

نبدأ بصفحه تفاصيل حسابك ( Account summary )
بعد الضغط عليها ستجد هذه الصفحه

اخر مرحله واهم مرحله
وهى كيفيه عمل ايداع (تحويل رصيد من الاليرت باى للشركه لتستثمرها )

انظر الصور

بعد الضغط على مكان عمل الايداع ستجد هذه الصوره

ثم سينقلك على بنك الاليرت باى واعمل دخول بحسابك وارسال الايداع اوتوماتيك

وده اثبات بتاريخ اللحظه دى

done

ملاحظة : عندما تشترك فى جميع الشركات السابقة سوف ياخذ منك ساعة او اقل كل يوم لعمل الاعلانات ويكون العائد الشهرى اكثر من 150 دولار فى البداية ولاكن يجب ان تحارب الملل فى البداية وعندما ترى المالك بنفسك وتمسكه بايدك سوف تتشجع اكثر واكثر واكثر والله انا افعل كل هذا طبعا لافادتى ولكن ايضا لافادتكم واخترتلكم شركات بجد بعد مجهود لان شركات النصب كثيره جدا فى هذا المجال J ودلوقتى نكمل بقا :
شركات اعلاناتها كتيرة وربها قليل

1_ http://www.icobux.com/register.php?r...wErgEfL7DHYEwN
او
http://www.icobux.com/register.php?ref=3993

2_
= mahammmedhttp://www.incentria.com/?r

3_
http://www.jillsclickcorner.com/membe
rs/register.php?ref=mahammmed

4_
http://www.intoffers.com/members/reg...?ref=mahammmed

المرحلة الثالثة والاخيره والاهم : مرحلة الانتشار

وبعد ان قمت بالتسجيل فى البنك الاليكترونى وقمت بالتسجيل بالشركات الربحيه الان اعلم يقينا انك على اول الطريق حيث ان هذه المرحله من اخطر مراحل المشروع
بأكمله حيث انك من الممكن ان تربح الاف الدولارات شهريا اذا اتقنت هذه المرحله وعملت بجد وبمسؤوليه ..
وقبل ان ابدأ بالشرح دعنى اقول لك انى قرأت عن معظم من كونوا الثروات من هذا المجال بل وقابلت بعضهم فى بداية
بحثى فى هذا المشروع وقد اجمعو على ان من اهم اسباب النجاح انهم اختارو الشركات الصحيحه وانهم اعتمدوا
.بشكل مباشر على مرحلة الانتشار التى سأقوم بشرحها بالتفصيل
انت تعلم كما قلنا انك ان دعوت عشر افراد جميع الشركات السابقه من خلالك ستربح 30 دولار شهريا
وكما تعلم انك ان دعوت 100 فرد ستربح 300 دولار شهريا
وان دعوت 150 فرد ؟ وان دعوت 200 فرد ؟ وان دعوت الف فرد ؟

فستربح الالاف والالاف شهريا !! والان السؤال الذى يفرض نفسه بطبيعة الحال كيف ؟ كيف اقوم بدعوة هؤلاء الافراد الى الشركات من خلالى ؟

والاجابه ان هناك ثلاث طرق ان اتقنتها اعلم انك ستدعو المئات فى غضون اشهر

الطريقة الاولى : المنـــتديات
الشـــرح:
هل تعلم كم من الاشخاص حول العالم يدخلون المنتديات كل يوم ؟ بل كل ساعه ؟ بل انا لا ابالغ حينما اقول كل

دقيقه ؟ كل ما عليك فعله هو ان تسجل فى المنتديات ذات الصله بالموضوع وتبدا بشرح

المشروع بشكل دقيق حتى يفهموا كل جوانب المشروع

وذلك من خلال المشاركات او عمل موضوع جديد

وكيف اعرف ان هذا المنتدى له صله بهذا الموضوع ؟

نقولك انا لو ذهبت الى موقع البحث جوجل وكتبت " منتدى شركات الربح " ستجد مئات المنتديات حيث ان

الكثير والكثير يعمل فى هذا الموضوع وانت سترى بنفسك

ادخل هذه المنتديات وسجل بها وابدا بوضع هذا الموضوع ان اردت وانا اسمح بذلك فوالله ما اريد الا

الفائده والمصلحه للجميع

وتذكر شيئ مهم جدا !! ضع الروابط الخاصه بك بدلا من الروابط الخاصه بى لدعوة الافراد وذلك حتى

تعود الفائده لك و لى ويعم الخير على كلة

فلو اشتركت فى جميع او معظم المنتديات التى لها صله بهذا الموضوع فاعلم علم اليقين ان موضوعك

سيقرأه الالاف من انحاء العالم من الذين يفهمون اللغه العربيه والان اسأل نفسك كم من هؤلاء الالاف

سيشترك من خلالك !!

فستجد رصيدك يزيد ويزيد فى كل الشركات الخاصه بك وانت لا تفعل شيئ غير انك تشاهد الاعلانات

الخاصه بك كل يوم كالعاده !! وهذا لان هناك من قراء موضوعك واشترك من خلالك فبالطبع رصيدك

يزيد مثلهم و لا ينقص ذلك من رصيدهم اى شيئ !!

فعندما تضع هذا الموضوع فى اى منتدى من هذه المنتديات سيقومون بالتثبيت حيث ان هذا الموضوع فى

غاية الاهميه وهو من اقوى طرق الربح الموجوده على الانترنت فى الوقت الحالى

كل ما عليك ان تقوم به هو قص هذا الموضوع ولصقه فى المنتدى بعد ان تغير الروابط الخاصه بى وانا سامحلك بكدة مع انى انا تعبت وانت لا بس ياريت لما تعمل للموضوع دة نسخ تحذف الكلمات اللى بتدل على انى انا اللى تعب علشان يعمل الموضوع لو معملتش كدة يبقى حرام عليك

وانا لا اعارض فى ذلك فكلما كسبت انت كلما كسبت انا وتعم الفائده على الجميع

اعلم اخى ان الموضوع بين يديك الان فكلما اجتهدت كلما ذاد ربحك ولا تتراجع ولا تمل ولا تيأس

فالموضوع جد مهم وكل دقيقه تبذلها الان فى هذا المشروع ستعود عليك بالربح فى المستقبل

واعلم ان هذه الخطوات اهم ما فى المشروع حيث ان بعد ذلك ستجد نفسك تأخذ دخل كبير جدا شهريا

وثابت وكل هذا متوقف على مجهودك فى هذه المرحله ...

وبالتوفيق ان شاء الله

ملحوظه مهمه : هذه الطريقة ناجحه جدا مع من هو يحب دخول المنتديات والمواقع والقرائه فكلما اكثرت من التسجيل فى المنتديات وطرح هذا المشروع كلما ذاد عدد القراء وذاد عدد

المشتركين من خلالك ومن ثم زيادة رصيدك

الطريقة الثانية : برامج الشــــات والــــرسائل
الشـــرح :

فكل ما عليك هو ان ترسل هذا الموضوع الى اصدقائك المقربين وتبدأ بشرح

الموضوع او ترسل لهم هذا الموضوع بعد تغيير الروابط الخاصه بى الى الروابط الخاصه بك

فأن استطعت ان تجعل 100 او 150 فقط و ان يشتركو من خلالك فهذا يعنى ان دخلك شهريا اصبح من 300 الى 400 دولار

على الاقل ثم ابدأ بارسال الموضوع الى كل الاصدقاء الموجودين عندك بالقائمه جميعهم ..

وبهذه الطريقه ستجد رصيدك دائما فى ذياده مستمره نتيجة الطريقة الاولى والتى سبق وان شرحتها بالتفصيل وهذه الطريقة التى من

خلالها تستطيع ان تتأكد من الاشخاص الذين سيدخلون من خلالك

وهذه الطريقه افادتنى شخصيا بشكل كبير جدا حيث ان مجموع اصدقائى الذين اشتركو من خلالى بهذه الطريقه الكثير

والحمد لله هذا من فضل ربى واتمنى لك كل التوفيق

ملحوظه مهمه : هذه الطريقة ناجحه جدا مع من هو يتمتع بصداقات كثيره على الانترنت من خلال برامج الشات وهذا لوجود الثقه والتى تسهل كثيرا من شرح الموضوع بسلاسه دون

الشعور بعدم المصداقيه خصوصا بعد ان تقوم انت شخصيا بالتجربة وتذوق طعم المكسب من ثم تبدا برحلة الدعوة الى الشركات لزيادة رصيدك

الطريقة الثالثه: تأجير الريفيرال
الشرح :
وقبل ان نبدأ بشرح هذه الطريقه لابد ان تعرف ما معنى الريفيرال

(Referrer)الريفيرال

هو الشخص الذى تقوم بدعوته الى الشركه من خلال الرابط الخاص بك كما اسلفنا

فكل شخص يشترك فى الشركه من خلالك تقوم الشركه باعطائك كما يأخذ هو او نصف او يقل او يزد

فهذا يتوقف على الشركه فهناك شركه مثل تو بوكس تعطى 100 %

على الريفيرال اى كل مشترك يشترك من خلالك تـأخذ انت مثل ما يأخذ هو تماما

وذلك دون اى يخسر هو اى شيئ وهذا اسلوب تتبعه

جميع الشركات الربحيه لذياده عدد المشتركين وتشجيع المشتركين على الدعايه لها ..

ولذلك فيعتبر الريفيرال مكسب حيوى بالنسبة لك

فكلما دعوة اشخاص من خلالك كلما ذاد رصيدك بشكل مستمر

وهناك نوعين من الريفيرال

النوع الاول : وهو الريفيرال الذى يدخل الشركه من خلال الرابط الخاص بك كما اسلفنا

النوع الثانى : وهو استئجار الريفيرال وهذا هو موضوع شرحنا هنا .

ففى كل شركه تعطيك خاصية تأجير الريفيرال اى تدفع للشركة مبلغ معين لتأجير عدد من الريفيرالز مثال ..

لتأجير 15 ريفيرال تقوم بدفع 6 $ ولتأجير 20 تقوم بدفع 15 $ وهكذا

وبالطبع بعد تأجير الريفيرال يساعد هذا على ذيادة الرصيد ولكن بشكل شبه ثابت

فلو وجدت ان احد الريفيرالز لا يعمل بشكل جيد من الممكن استبداله

واذا وجدت احد الريفيرالز يعمل بشكل جيد ويرى الاعلانات يوميا فى الشركه وبانتظام

يمكنك ان تمد له المده لمدة شهر او شهرين زياده حيث انك تدفع بالشهر ...

الم تقل فى بداية الموضوع ان كل شيئ مجانى فى هذا المشروع ؟؟؟

نعم هذا صحيح وهذه الطريقة اختياريه اى انك لست بمجبر على استئجار اى ريفيرال للعمل لحسابك

لذلك انصح دائما اى مبتدئ ان لا يبدا باستعمال هذه الطريقه الا بعد ثلاثة او اربع شهور

وهذا للاسباب التاليه

1: ان تكون قد وثقت تماما بالشركة التى تعمل معها وان تجرب الربح اولا

وان تعتمد بشكل مباشر على الطريقة الاولى والثانيه كما شرحنا من قبل ومن ثم تستطيع ان تمارس هذه الطريقه

2: الشركه تتيح لك تأجير الريفيرال من خلال رصيدك بالشركه ولذلك انصح بتأجيل هذه الخطوه

حتى يكون رصيدك قوى ومن ثم تبدأ بتأجير الريفيرالز

3: هذه الطريقه خاصه بالمستثمرين بشكل او بأخر حيث انها مربحه جدا لمن هو يملك رأس مال عالى

فى الشركة لتأجير الريفيرالز ومن ثم يذيد الرصيد الخاص به بشكل ثابت

لان من الممكن ان يترك احد المشتركين من خلال الرابط الشركه (النوع الاول)

ولكن لا يمكن ان يترك احد المستأجرين (النوع الثانى)

الذين دفعت للشركة لاستئجارهم ولذلك فيعتبر الرصيد الداخل لك شبه ثابت شهريا

واكرر ان من الخطأ استعمال هذه الطريقه فى المرحله الاولى وذلك حتى لا تكون متسرعا

لابد وان تشعر بالثقه فى الشركه اولا ومن ثم تبدا باتباع هذه الطريقه

فكلما استأجرت ريفيرالز اكثر كلما زاد الرصيد الخاص بك وبشكل ثابت شهريا

طيب ممكن اعرف من اين اتت الشركه بهؤلاء الريفيرالز ؟ وكيف تدفع لهم الشركه ؟

تتذكر فى اول الموضوع حينما قلت لك الاولى بك ان تسجل من خلال اخوك المسلم

لانك ان لم تسجل من خلال اى شخص ستقوم الشركه بستئجارك لحسابها لاى شخص يدفع لها ؟

هذا ما كنت اقصده فالشركه تقدم دعايا لنفسها فى كل مكان حتى يشترك الاعضاء

من خلالها مباشرتا ومن ثم تقوم بستئجارهم لاشخاص يدفعون لاستئجار ريفيرالز وهناك بعض الاشخاص

اللذين يشتركون فى الشركة ويتركون خانة الريفيرال خاليه فتقوم الشركة بستئجارهم لاشخاص يدفعون

ايضا وبالطبع الشركه لا تدفع لك مقابل هذا اى شيئ حيث ان هذا هو مكسب الشركه

او دعنا نقول هو احد موارد الشركه فالخوف كل الخوف ان تقوم الشركه بستئجارك لشخص يهودى

وهذا ما نخشاه ولذلك لابد وان تشترك من خلال اخوك المسلم فيعم الخير علينا ان شاء الله

انا اشعر ان هذه الطريقه صعبه ومعقده !! مش عارف ليه !!؟؟

ده شيئ طبيعى جدا بمجرد دخولك الى هذا المجال ستتعلم الكثير والكثير

وتذكر اخى الحبيب انى اضع بين يديك اهم المعلومات التى يقوم عليها هذا المشروع

ولذلك انصح ان يكون هذا الموقع فى المفضله عندك لانك بعد مرور عدة اشهر ستتعلم الكثير والكثير

عن هذا المجال فان رجعت الى هذه الصفحه بعد اكتساب بعض الخبره

وقرأتها مرة اخرى ستجد ان كل شيء مفهوم وبسيط ان شاء الله

ملحوظه مهمه : هذه الطريقة ناجحه جدا مع المستثمرين وذو الخبره فى هذا المجال ولا ينصح باستخدام هذه الطريقه فى المرحله الاولى ولكن بعد فتره معينه لا تتعدى الخمسة اشهر

ستصبح هذه الطريقه من اهم الطرق لضمان ربح عالى وشبه ثابت شهريا من خلال استئجار عدد كبير من الريفيرالز

وهكذا نكون قد انتهينا من الشرح بشكل وافي

ايكم منتدى كامل موضوعه يختص بالربح فهو
يبحث الموضوع دة من كل جوانبه waytomoney.yoo7.com
وفى اخر موضوعى ياريت الموضوع دة مياثرش على اشغالكم واعمالكم اليومية وميبعدكمش عن صلاتكم بل تكون ساعة او ساعة ونص يومية تظغط فيها الاعلانات ملحوظة قبل الختام: لو قعدت 4 او5 ايام مضغطتش الاعلانات سوف تقوم الشركة بحذف عضويتكم :
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
mahammmed غير متواجد حالياً  
رد

الكلمات الدليلية
مجود, bux, الضغطة, اعلان, تجدد, بصوت, خمسين, دولار, جوليا, شركة

تحميل أفلام, افلام مترجمة, تحميل أغاني